Felsökning

Vi beklagar att du har problem och att våra produktmanualer och vanliga frågor inte har kunnat hjälpa dig att hitta en lösning.

I de flesta fall där CTEK-laddaren inte fungerar ligger felet oftast någon annanstans och inte hos laddaren. Ett enkelt sätt att kontrollera om det är fel på laddaren är att prova att ladda ett annat batteri som du vet fungerar. Om felet kvarstår har du två alternativ:
 

ALTERNATIV 1

Om du anser att din produkt fortfarande omfattas av garantin och redan har kontrollerat användarhandboken och vår FAQ, ska den felaktiga produkten returneras med kvitto till återförsäljaren/inköpsstället tillsammans med en beskrivning av felet. Återförsäljaren ska sedan tillhandahålla en ersättningsprodukt.

Garantiperioden för en produkt anges i den tillämpliga produkthandboken som medföljer den köpta produkten.
 

ALTERNATIV 2

Om du inte kan få en ersättningsprodukt från distributören/återförsäljaren, fyll i vårt webbformulär och välj "Supportbegäran" och "12V/24V Laddning" från listan över alternativ.

Fyll sedan i alla fält inklusive den mest exakta orsaken till det fel du upplever.

Vi strävar efter att kontakta dig inom 3 arbetsdagar.  

CTEK SUPPORT-FORMULÄR

Om produkten är inom garantiperioden kan du eventuellt returnera den till oss för reparation eller utbyte (beroende på modell). De flesta av CTEK:s laddare med en uteffekt under 10 ampere har en begränsad tillverkargaranti på 5 år. 10 ampere och däröver omfattas av en 2-årig tillverkargaranti. För att kvalificera dig måste du kunna visa oss ditt inköpsbevis om vi begär det.

Se bruksanvisningen för information om produktens garantiperiod Innan du kontaktar oss ber vi dig läsa vår garantipolicy